Cute Pink Kaoani

Ahad, 27 Januari 2013

jiiwa kacau



andai waktu itu boleh diputarkan balik,
andai kesalahan ini mampu diperbetulkan ,
dah lama aku akan singkirkan kesalahan itu dari kamus hidup aku..



kepercayaan disalah ertikan..
kesetiaan dipersoalkan..
kejujuran diperkotak-katikan..



walhal diri ini hanya insan kerdil..
insan yg sentiasa ingin kebahagian..
insan yg sentiasa percaya pada takdir hidup..


tetapi kenapa hari ini, saat ini....

hati dipersoal tentang kepercayaan???

xcukup ka sepanjang bertahun-tahun hati ini di ajar tentang setia, jujur, percaya !!!

xcukup ka semua nie?


mg xcukup...

sb hati tu terlalu kecil, 
terlalu lembut untuk mempersoal tentang semua nie..

biar hanya dipersoal, bukan untuk mempersoal...



kehadiran sebuah janji yg dh lama diikat..
tp makin lama janji tu dilupai..
sedangkan janji tu sentiasa menuntut haknya..


semua salah ...
tidak ada kesilapan itu diperbetulkan ...


saat hati sakit, ada ka insan yg tlg ubatkan..??
saat hati gelap, ada ka insan yg datang untuk terangkan..??


kadang2 rasa terpinggir..
kadang2 rasa dipersiakan...



ya......

aku dipersalahkan...

aku dipersiakan...




dulu aku sering ckp...

langgit akan cerah sampai ke ptg...

lautan akan tenang tanpa gelora...


tapi ternyata aku salah...

kerana

langgit itu x selalu cerah, sb mendung mula menjelang...

lautan itu x akan tenang, kerna ombak itu pasti datang...



perlu ka bersuara lagi?
atau diam sepi??

lebih baik diam tanpa bersuara...

semoga ketenangan itu membawa kepada penghujung keresahan....




*pasrah dgn takdir, lebih baik dari dendam dgn takdir*






Tiada ulasan:

Catat Ulasan