Cute Pink Kaoani

Isnin, 28 Disember 2009

keinginanku

aku ingin terbang..
setinggi-tingginya..
jauh dari semuanya masalah

kenapa aku harapan mereka?
kenapa aku?

mereka x pernah keluh saat aku jatuh
mereka x pernah kesal saat aku rebah
mereka x pernah sedih saat result di tangan mereka..

mengapa????

kerna itu usaha aku..
usaha anak kecil yg dulunya malas
yg hanya menconteng kertas, buku2..

tp itulah usaha aku.. 
usaha aku untuk mereka..

....................................................................................................

mak abah...
maafkan anakmu..
saat itu
anakmu lalai dalam kelembutan dan kebebasan mu
ini kejayaan anakmu beri..

biar sedikit senyumanmu 
tp ia tetap memberi seribu penghargai buatku..

TERIMA KASIH MAK & ABAH




Sabtu, 21 November 2009

itu janji allah


kalau itu janji Allah..
alhamdulillah..
aku merimanya..
Dya telah sedar akan kehadiran aku..
Dya sedar tentang janji Allah..
Dya sedar tentang cintanya..

2 tahun aku menanti, akhirnya saat ini Dya milikku..
milik aku selamanya..

Dya dh lama suka aku, sejak dari ustaz pekena aku..
patutla ustaz panggil aku..

tapi Dya harus tahu.. aku menunggunya dh lama..
terlalu lama.. saat aku sedih, saat aku melihatnya dari jauh..
Dya perlu tahu tentang rasa ini..

Ya Allah.. indahnya janjiMU..
aku bersyukur Ya Allah.. Dya milik aku..
Dya kekuatan hidup aku.. 
sesungguhnya Allah itu Maha Mendengar..
Terima kasih Ya Allah..




Jumaat, 25 September 2009

kau perlu BERJAYA!!!



biar apa orang nk kata...
kau harus bangun.. bangkit... buktikan kau boleh berjaya...
mengapa dulu kau berjaya?
kau bukan lemah sekarang, tp kau malas!!!
kau malas untuk bersaing...
bagi kau apa kau dapat dah cukup.. kau x di bawah sgt..
tp kau perlu ada di atas..
lebih tinggi dari kawan2 kau..
kerna kau boleh lakukan..
kau sama seperti yang lain..
kau harus berjaya untuk SPM...!!!

kau harapan keluarga..
kau harapan mak dan abah..
kau segalanya....

bangunlah untuk berjaya..



Jumaat, 12 Jun 2009

perjalanan hidup KITA

Allah Ya Rabbi..
daripadaMu kami datang dan kepadaMu jugalah Kami kembali...

________________________________________________________________
perjalanan hidup yg penuh dugaan kita tempuhi..
kadang-kadang ketawa...
kadang-kadang menangis...
bila sampai saat hati dan jiwa penat menanggung, 
perasaan mula memberontak...
memberontak tika marah, geram, penat dan sebagainya..
sampai lupa asalnya datang perasaan itu..

itulah kehidupan

penuh onak yang perlu ditempuhi...
menguji kesabaran , ketabahan dan kekuatan diri...


hanya kita sebagai hambaNYA mengerti erti kehidupan.
semoga hidup ini penuh keberkatan ILLAHI..

aminnnn ya robbal'lamin






Jumaat, 8 Mei 2009

bibit2 bunga cinta lestari hihihiih

perjalanan hidup aku sebagai seorang pelajar diteruskan..
dan tanggungjawab aku kepada pengerusi cinta aku 2 pown perlu diteruskan...
hari2 jumpa sb mcm2 hal perlu dibincangkan...
tp perkara yg dibincangkan 2 xmasuk langsung dlm kepala nie..
kenapa?
semuanya sebab DYA..

aku dah tgk Dya dri dekat.. sedekat-dekatnya..
walaupown hati nie gelabah bagai nak gila...
aku happy..
Dya selalu buat aku tersenyum.. Dya selalu buat aku bagai di atas kayangan..
Dya terlalu istimewa buat aku...


ESOK...
mengapa dgn esok?
esok adalah hari terakhir aku sebagai s/u Dya.. hari sukan dh nak tamat..
tanggungjawab aku jgk akan tamat..
dan semua kebahagiaan nie jugak akan tamat..

Ya Allah.. semoga Dya akan terus bersama aku...
jangan KAU tamatkan hubungan ini..
letakkan lah hubungan ini di atas jalanMU..
aku sayang ENGKAU Ya Allah....
aku akan terus berharap kepadaMU...

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . ..



Khamis, 12 Mac 2009

aku mimpi ka??

huh?
aku s/u Dya?
kenapa gelabah sgt nie... Dya pengerusi of cos la kena gelabah..
cikgu aku sengaja atau satu kebetulan?
lantak la.. atas kertas ja kot...

atas kertas abah kau !!!!

"nie ada org nk jumpa"(org nk jumpa aku? tgah syok sembang ngn member nie.. aduhaiiiii )
Ya Allah...... DYA... DYA yg nk jumpa?
 "sir suruh kita p kutip derma kt kelas2" (bagai nk tercabut jantung)
saat nie bukan suka, bekan seronok...
 tp aku rasa takut... ketar... gelabah... berpeluh suda >.<

mak aii, Tolongggggggggg

cool ok!!
ya jalan bersebelahan... senyap... sunyi + sepi...
apa la aku nk ckp...
aku hanya teman, dn bergilir2 masuk kutip derma..
tangga yg byk aku gagah la jugak panjat.. 
penat, mengah, berpeluh semua ada... tp xkan aku tunjuk kot.. (malu kot)

sampai la Dya mcm tau2 ja aku penat..
suruh aku balik kelas rehat...
perhhhhhh lega dehhh...


kwn2 aku?trsenyum2, mengejek semua ada...
tp tu la yg membuat aku bhagia...
semuanya kebetulan yg menguntungkan aku...

kadang2 rasa mcm mimpi..
ingtkan dlm filem ja boleh bt adegan2 kebetulan nie..
rupanya ia betul2 terjadi dalam hidup aku...

aku x mimpi ka?
x x x..!!! aku x mimpi.. semua nie realiti :)