Cute Pink Kaoani

Jumaat, 21 Disember 2012

some tips :)

Time tengah tlg mak masak.. tetiba ada kwn send msg cerita sai problm..
ishhh.. aku bkn pandai bg nasihat.. tersalah bg nasihat, naiya org..

aduhhh..
so di sebabkan aku prihatin....aku tanya kwn aku 2 beberapa soalan..
fulamakkk... mcm detective conan dah hahahha..

nasihat demi nasihat aku taburkan...
berdasarkan apa yg aku rasa dan berdasarkan pengalaman kot huhu..

dan kwn aku mintak tips hilangkan rasa jeles bf dia kt dia..
 sb dia ckp, dia nek api bila bf dia x bagi dia msg ngn laki lgsung..
uhhhhhhh

*kau silap org kot... aku bkn ambik kos Pembimbing Rakan Sebaya oiiii *

ok la.. 
aku kongsi sikit berdasarkan pengalaman aku n apa yg aku rasa patut buat.... 

. . . . . . . . . . . . . .   .  . .   . ..   . .  .     .    . . . . .   . .. . . . . . . . . .

bila pasangan merajuk, maknanya si dia mahu di pujuk..
tak salah kalau perempuan pujuk lelaki.. 
nak pujuk bukan bermakna kena bawak berjalan atau kasi hadiah bebagai.. 
tp pujuk dengan ayat..  kalau kita betoi2 ikhlas nak pujuk dia, mesti jadi punya..
cuba la mengalah tp pada tempat yg betoi la... 

bila pasangan suka marah2..
kita pown nak marah jgk ??

jangan !!!

cuba bawak bersabar..

istighfar byk2... 

tarik nafas.. 

pejam mata 5 saat then open..

cuba tanya diri sendiri.. kenapa si dia marah kita ?
salah kita ka ??
ok... kalau memang salah kita, mintak maaf... 
selalunya si dia akan marah sb jelez..
nama pown couple ... 
dulu time awal2 couple cakap pandai sgt kan.. 
kena setia la, kena saling percaya la.. tp sekarang kenapa x percaya??
xkan nak msg laki len pown mrah? bukannya ajak  couple pown..

cuba fikir... kalau kita borink, jgn la msg laki dan sebaliknya  walaupown hanya anggap sebagai kawan..
kata nak setia.. so tunjuk la yg kita betoi2 setia..
melainkan kawan kita sendiri yg ajak msg..
xsalah kalau nak reply, tp kena sedar status diri anda..
anda sudah berpunya ok !!
kalau rasa msg kawan kita 2 macam dah len macam ja.. jangan la layan...

nak bahagia nie senang ja..
bila masing2 sedar tanggungjawab masing2.. boleh la bahagia..

bukan salah takdir tentukan kita berjumpa dgn pasangan yg salah.. 
tp sebenarnya untuk kita ambik iktibar atas setiap apa yg berlaku..

live is so beautiful.. 

setiap berlaku bukan kesilapan, tapi salah satu ujian hidup..
yg penting kita bahagia... kita tahu menghargai cinta..

kita ada hak untuk tentukan hidup kita..
yg baik atau sebaliknya.. :)




Tiada ulasan:

Catat Ulasan